CZ.

Een inspirerend vacatureplatform als podium voor het werkgeversmerk en sleutel tot effectieve werving.

Ga naar de website

Het werven van goede kandidaten kan een behoorlijke uitdaging zijn. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de massa? En hoe presenteer je jezelf als werkgever om ervoor te zorgen dat potentiële werknemers bij jou aan de slag willen gaan?

Werken bij CZ.

Met twintig procent van Nederland als klant is CZ één van de grootste zorgverzekeraars van het land. Het bedrijf zet zich dag in, dag uit in voor betaalbare en toegankelijke zorg voor iedereen die het nodig heeft. Om die kernambitie te blijven realiseren is CZ dan ook voortdurend op zoek naar talent dat een bijdrage wil leveren aan de zorg van de toekomst. Van ICT tot zorginkoop en klantadvies tot finance & administratie.

De zoektocht naar talent is echter niet makkelijk, en CZ vond dat er een efficiënter proces nodig was. Samen hebben we een oplossing gevonden die is  geïntegreerd in een uitgebreide vacaturewebsite. Een platform dat niet alleen het leven van de HR-afdeling een stuk makkelijker maakt, maar ook het sollicitatieproces stroomlijnt voor de kandidaten. Hieronder ontdek je hoe deze 'Werken bij’-website nét even verder gaat om het beste talent aan te trekken

De vraag.
Bouwen aan een authentiek werkgeversmerk

Om de toptalenten van morgen te vinden moet je de arbeidsmarkt van vandaag zien te veroveren. Maar hoe doe je dat? Om CZ hierbij te helpen hebben we een geheel nieuw vacatureplaform gecreëerd naast de bestaande corporate website. Een standalone die perfect is afgestemd op de candidate journey,  de kern van de organisatiecultuur ademt en met werknemersverhalen potentiële kandidaten in een authentiek beeld geeft hoe het is om onderdeel uit te maken van het CZ-team. 

Naast een sterk staaltje employer branding biedt de vacaturesite heldere informatie over de organisatie, de verschillende vakgebieden, arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedures. Daarmee is het een volledig losstaand platform geworden dat toekomstig talent inspireert en huidige werknemers een podium biedt.
Werkenbij CZ

Onze aanpak.
Van vacaturesite naar een tailor-made platform

Er zijn tal van manieren om vacatures te presenteren en nieuwe werknemers aan je te binden. In plaats van het delen van vacatures op grote vacaturesites met een (wel erg) brede doelgroep, kiezen steeds meer organisaties voor een eigen 'Werken bij’-website. Zo kun je niet alleen gericht kwalitatieve sollicitanten aantrekken, maar ook nog eens het verhaal van je organisatie goed in de kijker zetten. 


Het grote voordeel van zo'n platform is dat kandidaten centraal staan. De omgeving is tailor-made en focust op het informeren, inspireren en activeren van je toekomstige werknemers. Denk bijvoorbeeld aan video’s die zijn ontwikkeld om een goed beeld te schetsen van de werksfeer en -omgeving, zoals een virtuele tour bij je potentiële werkgever. Dat is een stuk persoonlijker dan een verstopte vacaturepagina op je algemene website.

Een eigen vacatureplatform is dus een slimme strategie om de HR-afdeling en recruiters een stevige duw in de rug te geven bij de werving en selectie. Het resoneert bij de mensen die je zoekt, en levert meer kwalitatieve sollicitaties op. Bovendien profiteer je van betere indexering door zoekmachines waardoor ze beter vindbaar zijn. In het vacatureplatform van CZ hebben we een aantal functionaliteiten geïntegreerd om het solliciteren eenvoudiger te maken:

Verhelderende informatievoorziening

Het platform voorziet niet alleen in gedetailleerde informatie over vacatures en arbeidsvoorwaarden, maar biedt ook een kijkje in de keuken van CZ als organisatie en werkgever, ondersteund met video's en inzichten in het sollicitatieproces. De site helpt verwachtingen te managen door duidelijkheid te geven en het wordt makkelijk gemaakt om contact op te nemen met de recruiters.

AFAS koppeling

Dankzij een naadloze integratie met AFAS-software worden alle actieve vacatures van CZ direct op het platform weergegeven. Een automatisering die recruiters én de communicatieafdeling een hoop tijd bespaart. Met slechts een druk op de knop hebben medewerker van CZ de mogelijkheid om ook op interne vacatures te reageren. 

Inzetten van employer branding

Tevreden werknemers zijn je beste merkambassadeurs, en delen uit eerste hand een betrouwbaar verhaal met potentiële kandidaten. Op werkenbij.cz.nl staan quotes, interviews en video’s van werknemers. Zo krijgen toekomstige collega’s een authentiek beeld van CZ als werkgever en trekt de organisatie kandidaten aan die daadwerkelijk bij haar passen.

cz solliciteren

Snel en gemakkelijk solliciteren

Het sollicitatieformulier is te vinden onder elke vacature. Dat stimuleert inzendingen, houdt ze laagdrempelig en stroomlijnt het verzamelen van sollicitantgegevens voor de HR-afdeling.

cz solliciteren

WhatsApp-integratie

Door direct contact met recruiters te faciliteren via WhatsApp worden vragen snel beantwoord. Dat maakt het een stuk laagdrempeliger om vragen te stellen, zeker voor de generaties Y & Z . Dit versnelt het sollicitatieproces, resulterend in een betere en fijnere sollicitatie-ervaring, hogere betrokkenheid van kandidaten en een betere conversieratio van je website. Bovendien kan het aanbieden van verschillende manieren om contact op te nemen de perceptie van je bedrijf als werkgever verbeteren.

cz afas

Job alerts

Vind je niet meteen de vacature die je zoekt maar ben je wel geïnteresseerd in CZ als werkgever na alles wat je over de organisatie te weten bent gekomen? Dan kun je je aanmelden voor de CZ Job alert om op de hoogte te blijven van kansen die je beter liggen. Een ideale tool om geïnteresseerde kandidaten betrokken te houden en een talent poule op te bouwen

cz afas

Ontwikkeling & resultaat.
Efficiënte samenwerking. Efficiënte werving.

Voor de realisatie van het nieuwe vacatureplatform van CZ sloegen we de handen ineen onze vrienden van Weekend Creative Agency. Terwijl Weekend zorgde voor het design en de content, richtten de tech-experts van CZ zich op het ontwikkelen van de AFAS-koppeling. Het team van Good News ondertussen de bouw van de website voor hun rekening, uitgevoerd in verschillende sprints voor snelle iteraties, met een kraakheldere planning en sterke code. Strakke coördinatie en goede communicatie zijn essentieel wanneer er verschillende partijen bij een project betrokken zijn. Inmiddels draait de ‘Werken bij’-website van CZ op volle toeren en zijn er X sollicitanten via deze weg bij de organisatie aan de slag gegaan. Een succesverhaal dat recruiters helpt om efficiënt de juiste talenten te werven. 

Heb jij een uitdaging en wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laten we kennismaken! 


CZ Werkenbij zorg

Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om de digitale ambities van jouw organisaties waar te maken. 

Afbeelding Rob

Nog meer goed nieuws.

Amphia.

Het gebruiksvriendelijke digitale verlengstuk van het fysieke ziekenhuis. Veilig, betrouwbaar en toegankelijk voor iedereen.

Bartiméus.

Een toegankelijke en overzichtelijke website voor mensen met een visuele beperking

Eneco.

Samen met Eneco hebben we hun interne werkzaamheden efficiënter gemaakt. Wil je weten hoe, lees dan snel door.

Contact! Let's talk!