Ga naar de hoofdinhoud

Drie vragen aan projectmanager Shirley.

Drie vragen aan projectmanager Shirley.

Jij wilt meer digitale impact maken en wij staan klaar om je daarbij te helpen. Aan de hand van drie vragen vertelt projectmanager Shirley over de belangrijkste vaardigheden voor een soepele samenwerking.

Als projectmanager zorgt Shirley voor het soepel reilen en zeilen van zo’n beetje alle processen tussen Good News en de partner of klant. Ze is verantwoordelijk voor het budget en planning, de kaders van het project en het bijhouden van de forecast.

Hoe ziet de perfecte samenwerking er volgens jou uit?

In een goede samenwerking weet je elkaar te vinden als het nodig is en vorm je een hecht team. Zo’n partnerschap opzetten kost tijd, maar is een goede investering voor de lange termijn. Samen ontwikkelen betekent ook samen successen vieren. Een mooi voorbeeld daarvan is onze samenwerking met Breda Marketing. Tijdens de feestelijke opening van de Explore Breda Store konden we niet alleen ons werk in actie zien, maar vierden we ook samen onze succesvolle samenwerking.

Hoe kunnen organisaties het meeste halen uit de samenwerking met een digitaal bureau?

Alles begint bij de intentie om langer met elkaar samen te werken en geloof dat je platform een bijdrage kan leveren voor jouw rol, jouw organisatie en de klanten van jouw organisatie. Vanaf daar kun je samen gaan bouwen. Hierin hanteer ik een simpel lijstje met zaken waar je samen zorg voor draagt. Zorg samen voor:

  • Duidelijke wederzijdse verwachtingen
  • Gezamenlijke doelen vooraf afstemmen
  • Wederzijds vertrouwen
  • Openheid en betrokkenheid
  • Het mag ook leuk zijn! 

Welke soft skills moeten partners verder ontwikkelen om goed samen te werken met een digitaal bureau?

De belangrijkste vaardigheid om binnen organisaties te ontwikkelen is wendbaarheid. Waarom? Omdat wendbaarheid ervoor zorgt dat je snel en doelgericht kunt reageren op kansen en veranderingen. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen liggen. Hoe ziet dat eruit in de praktijk? Door bijvoorbeeld gebruik te maken van een toegankelijk CMS kan je eigen marketingteam sneller zaken aanpassen zonder hulp van je digitale partner. En wanneer zich kansen voordoen in de markt wil dat personeel hier goed en gedurfd op kan reageren. Wendbaarheid ontwikkelen binnen je organisatie is dus key.