Ga naar de hoofdinhoud

Spoony

Een nieuwe website voor Spoony: waar kinderen leren smullen van gezond eten

Soms is één plus één meer dan twee. Dat bewijst Spoony, de impact scale-up die ontstond uit de samensmelting van twee merken: Madaga en Spoony. Allebei hadden ze hetzelfde doel voor ogen: binnen één generatie ieder kind laten genieten van gezond eten. Die gedeelde missie kreeg een nieuw digitaal thuis. Samen met Weekend Creative Agency mochten wij daaraan bouwen. Een plek waar smaak, spel en segmentatie samen aan tafel zitten. Met als hoofdingrediënt: maximale impact.

AI generated summary

Een merk met een missie

Spoony had één grote wens: een website die hun missie echt voelbaar maakt. Niet alleen voor pedagogisch medewerkers op kinderdagverblijven en bso’s die inspiratie zoeken voor gezonde eetmomenten, maar ook voor ouders die worstelen met moeilijke eters. Om dat voor elkaar te krijgen, ontwikkelden we een volledig nieuw digitaal fundament. Fris, speels en interactief; helemaal Spoony dus. Beeld en micro-animaties trekken je het verhaal in, terwijl de juiste technologie onder de motorkap zorgt dat je te zien krijgt wat voor jóú relevant is. Of je nu een opvanglocatie hebt die driehonderd kinderen voedt of een ouder met een nieuwsgierige peuter bent: je wordt meteen op de juiste plek geholpen.

Screenshot van spoony.nl

Prepr: het CMS dat meegroeit én meedenkt

Technisch draait het platform op het headless CMS Prepr. En dat is geen toeval. Prepr combineert content management met ingebouwde personalisatie en analytics. Dat betekent: minder losse tools, meer controle en veel snellere optimalisatie.

Spoony kan hierdoor supersnel nieuwe content aanmaken, koppelen aan het juiste segment én meten wat het oplevert. Denk aan recepten die aangepast worden op basis van doelgroep, inspiratiepagina’s met kindvriendelijke content of specifieke landingspagina’s die perfect aansluiten op social campagnes. Dankzij Prepr’s slimme content modelling en de connectie met de front-end, voelt het beheren van een complexe structuur als een eitje. Ja, zelfs op maandagmiddag om 16:57 uur, net voor de nieuwsbrief eruit moet.

Kinderen genieten van een Spoony maaltijd

Slim segmenteren = waarde bieden

Een van de grootste uitdagingen? Het bedienen van die verschillende doelgroepen zonder dat het voelt alsof je drie verschillende websites aan het bouwen bent. Daarom kozen we voor een adaptieve opzet. Door met dynamische componenten te werken, krijgt elke doelgroep een à la carte ervaring geserveerd.

Content wordt geautomatiseerd gekoppeld aan segmenten zoals ‘ouders’, ‘kinderdagverblijf’, of ‘buitenschoolse opvang’, zodat elke bezoeker datgene ziet wat voor hem het meest waardevol is. Geen keuzestress, geen overbodige info, maar precies wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met voedzaam plezier. En daar blijft het niet bij. Door interactiedata slim te benutten (denk aan binnenkomst via campagnes, klikgedrag en betrokkenheid) weet de website wie waar behoefte aan heeft. We maken het op die manier ook makkelijker om over te gaan tot actie. Bijvoorbeeld door een proefpakket aan te vragen, contact op te nemen of zelfs een samenwerking te starten.

Zo draagt ons werk niet alleen bij aan Spoony’s missie om kinderen gezonder te laten eten, maar ook aan hun groei als organisatie. Een slimme mix van gebruikservaring, inhoud en conversie. Precies zoals we ‘m graag opdienen!

Klaar voor groei (en experiment)

We zouden Good News niet zijn als we na livegang gewoon achterover leunen. Spoony is gebouwd met een grow live-mentaliteit: we blijven experimenteren, testen en optimaliseren. Zo draaien we continu A/B-tests om te ontdekken wat écht werkt.

De nieuwe website is pas het begin. Met een stevige site, datagedreven inzichten en een duidelijke merkpositionering staat Spoony klaar om verder te groeien. Zodat straks geen enkel kind meer hoeft te zeggen: “Bah, ik lust dat niet.”

Een gebruiker van de Spoony website

De smaak te pakken?

Wil je weten hoe we ook jouw missie vertalen naar een digitaal platform dat werkt, voelt én groeit? Neem contact met ons op, dan zetten we samen de eerste stap richting iets groots.

Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien.


Afbeelding Chris

Cases.

Ontdek hier meer goed nieuws!