Drie vragen aan creatief strateeg Maarten.
Drie vragen aan creatief strateeg Maarten.
Over Maarten
Maarten is creatief strateeg bij Good News en ontwikkelt creatieve, digitale strategieën en concepten. Hij zorgt ervoor dat de platformen van onze klanten perfect aansluiten bij hun merk en doelstellingen. Middels een concept als strategisch fundament maar ook door naar livegang te adviseren over o.a. optimalisaties, gebruikerservaring en content op basis van creativiteit en data. Zo helpt hij onze partners aan effectieve en onderscheidende communicatie in de digitale wereld.
Hoe vorm je een goed creatief team tussen partner en bureau?
Dit proces start al in het eerste stadium van de samenwerking door de partner zo goed mogelijk te leren kennen. Dit doen we o.a. door samen de briefing op te stellen en het vraagstuk te ontleden. Gezamenlijk duiken we in het merk en kijken we welke positie het platform of digitale oplossing inneemt in de totale marketing en communicatie.
Een mooi voorbeeld hiervan is Enter Breda: een platform waarmee we Breda als tech stad op de kaart zetten en een community bouwen voor alle tech gerelateerde bedrijven, opleidingen en studenten. In verschillende creatieve sessies gingen we met onze partner Gemeente Breda en andere stakeholders aan de slag om alle doelen, ambities en wensen boven tafel te krijgen. Hierdoor ontstond een sterke basis voor de verdere samenwerking.
Wat is het geheim van een goed, creatief platform?
Een big idea! We verzamelen alle input uit de eerste onderzoeksfase en vertalen deze naar een creatief concept. Hét gedachtegoed waarmee het platform tot leven komt. Dit concept vormt vervolgens de kapstok om de verdere ontwikkeling aan op te hangen. Hieraan koppelen we functionaliteiten, content, animaties, design maar ook campagnes om traffic naar het platform te genereren. Zo zorgen we ervoor dat het platform op een inspirerende en effectieve manier bijdraagt aan het communicatievraagstuk van de klant.
Hoe zet je creativiteit in om digitaal resultaat te behalen?
Het echte verschil maak je pas op het moment dat het platform live staat. Door het platform continu te monitoren, gebruikersfeedback op te halen en diverse experimenten uit te voeren, verzamelen we zoveel mogelijk data. Zo kunnen we heel gericht slimme, creatieve oplossingen bedenken en zien waar de kansen voor optimalisaties liggen. Data en creativiteit vormen zo een krachtige combinatie om zelfs eerder gestelde doelen te overtreffen!
Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien.