Drie vragen aan front-end developer Marcel.
Drie vragen aan front-end developer Marcel.
Over Marcel
Marcel is sinds kort part of the team als front-end developer. Met een achtergrond in grafisch design combineert hij nu een scherp oog voor vormgeving met technische skills, vooral in JavaScript en moderne front-end workflows. Hij houdt ervan om complexe uitdagingen om te zetten in vloeiende, gebruiksvriendelijke oplossingen die écht het verschil maken.
Wat betekent jouw rol als front-end developer bij Good News?
“In essentie ben ik verantwoordelijk voor het omzetten van design naar werkende code: het transformeren van schetsen en ontwerpen tot een vloeiende, werkende website. Daarin zorgen we altijd voor technische diepgang, moderne stacks en structurele kwaliteit.
Wat ik het leukst vind, is dat elke dag een nieuwe uitdaging biedt: een nieuw design, nieuwe functionaliteiten, een puzzel die je zo efficiënt mogelijk moet oplossen. Het is een constante leercurve, waarbij ik nieuwe technieken kan toepassen en verbeteren.”
Wat maakt het front-end werk afwisselend en leerzaam voor jou?
“De combinatie van design en techniek blijft me boeien. Je werkt niet alleen met code, maar met visuele ideeën, gebruikerservaring en functionaliteit. Daardoor leer je constant. Je bouwt componenten, richt pagina’s logisch in, bepaalt hoe iets reageert op gebruikersinput en denkt na over prestaties en onderhoud.
Wat ik hierin vooral leuk vind: er is geen eindpunt. Zeker niet in ons vakgebied waar tools, frameworks, werkwijzen continu veranderen en een platform nooit écht af is. Het houdt me scherp, het daagt me uit en het geeft voldoening als iets werkt zoals het hoort.”
Hoe begeleid je klanten in het vinden van de balans tussen design en toegankelijkheid?
“Eigenlijk draait het bij ons vooral om samenwerking: tijdens designfases en sprints bespreken we uitgebreid wat wel en niet goed werkt. Mijn rol is om ervoor te zorgen dat alles technisch functioneert, maar ik geef ook voorstellen en advies waar nodig.
Zo zorgen we ervoor dat een design niet alleen mooi is, maar ook praktisch en gebruiksvriendelijk. Het is geen lopende band werk: iedere klant is anders, iedere wens uniek en we denken mee om het resultaat optimaal te maken.”
Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien.
