Interactieve plattegrond Amphia: helder zicht op je route, al vóór je bezoek.
Interactieve plattegrond Amphia: helder zicht op je route, al vóór je bezoek.
AI generated summary
De uitdaging
Voor patiënten is een goede voorbereiding essentieel. Toch bleek dat veel bezoekers moeite hadden om online de juiste route te vinden. Er is veel behoefte aan dit soort informatie, zoals te zien is aan het aantal bezoekers van de digitale plattegrond in PDF-vorm: jaarlijks meer dan 40.000 views. Daarnaast werden er meer dan 6.000 Google-zoekopdrachten uitgevoerd op de term “plattegrond Amphia”.
Tegelijkertijd bleek uit de feedbackloop dat 83,7% van de gebruikers die via de interne zoekmachine zocht op plattegrond en routes, niet de informatie vond waar ze naar op zoek waren.
Reden voor onze strategen om hierop in te spelen en met een nieuwe, interactieve oplossing te komen: de interactieve plattegrond.
De slimme oplossing: de interactieve plattegrond
Samen met Amphia ontwikkelden we een interactieve plattegrond die patiënten en bezoekers op een gebruiksvriendelijke manier inzicht geeft in afdelingen, routes en faciliteiten. Het UX/UI-design is hierbij ontwikkeld in samenwerking met Weekend, zodat de plattegrond naadloos aansluit op het digitale platform.
De plattegrond biedt:
- Slim zoeken: typ het routenummer “13” of “radiologie” en zie direct waar je moet zijn, inclusief directe koppeling met de afdelingspagina’s;
- In- en uitzoomen, swipen, verdiepingen wisselen: geoptimaliseerd voor mobiel, waar 66% van het verkeer vandaan komt;
- Aanvullende informatie per afdeling: zoals telefoonnummer, openingstijden en een doorklik naar de afdelingspagina;
- Heldere visuele weergave van belangrijke voorzieningen zoals liften, toiletten en horeca.
De plattegrond ondersteunt zo de belangrijkste rol van het platform: voorbereiding. Patiënten kunnen zich rustig oriënteren vóór hun afspraak, wat bijdraagt aan een soepel verloop van hun bezoek.
Concrete impact
Hoewel de tool pas kort live is, zijn de eerste signalen sterk. De nieuwe plattegrond wordt maandelijks door ruim 5.000 mensen actief gebruikt, met meer dan 3.000 zoekopdrachten en een betrokkenheid van 74%. Dankzij slimme migratie, gestructureerde data, LLM-optimalisatie en SEO-maatregelen behaalde de pagina binnen één maand de hoogste positie in Google en wordt de informatie goed opgepakt door tools zoals ChatGPT en Gemini.
De plattegrond is verweven in de belangrijkste gebruikersflows, er zijn relevante links toegevoegd, oude pagina’s en PDF’s zijn geredirect en de nieuwe sitemap zorgt voor snelle indexatie. Wie nu zoekt op “Plattegrond Amphia” krijgt direct de juiste informatie terug. Een mooi resultaat van snelle en gestructureerde integratie.
Beyond the platform
De interactieve plattegrond is een volgende stap in de gezamenlijke doorontwikkeling van Amphia.nl. Het is een strategische optimalisatie die service en efficiëntie verbindt. Vanuit de data-gedreven samenwerking blijven Amphia en Good News samenwerken aan een nog beter voorbereid ziekenhuisbezoek, beyond the platform.
Meer weten?
Benieuwd hoe slimme functionaliteiten jouw merk kunnen versterken? Neem contact op met Good News. We denken graag mee over hoe technologie, data en merkstrategie elkaar kunnen versterken.
Benieuwd naar wat Good News voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien.
