Werkenbij Vitalis.nl

Een recruitmentplatform voor ouderenzorginstelling Vitalis, wat nieuwe werknemers, talent en vrijwilligers aantrekt en behoudt. Precies wat de merkwaarden van de organisatie weerspiegelt!

Bekijk de website.

Samen met Vitalis ontwikkelden wij het platform Werkenbijvitalis.nl. Met de lancering van dit platform is het aantal sollicitanten bij Vitalis verdubbeld en worden vacatures 46% sneller ingevuld. Hoe wij dit hebben gedaan?↓

Vitalis.

Werk doen dat gelukkig maakt

Op maar liefst 23 locaties, biedt Vitalis professionele hulp op het gebied van welzijn, zorg en wonen. Met als doel de oudere zich betekenisvol laten voelen, plezier laten hebben en vooral ook te laten samenkomen, werken ze elke dag aan hun merkidentiteit: ‘de kunst van gelukkig ouder worden’. Door deze focus op welzijn streeft Vitalis ernaar om niet alleen de oudere, maar ook de medewerkers een fijne werkomgeving te bieden waarin zij met passie en toewijding kunnen werken aan het welzijn van de bewoners.

De vraag.

Een recruitmentplatform dat echt bij Vitalis past

Nederland vergrijst. Dat is oud nieuws. We weten het al jaren, maar toch blijft het aantal zorgprofessionals achter bij het aantal ouder wordende Nederlanders. Met 23 locaties in Noord-Brabant en Limburg, heeft ook Vitalis te kampen met dit probleem. 

Om nieuwe collega's aan de organisatie te binden is er een platform nodig dat potentiële medewerkers een goed beeld geeft van Vitalis, om hen vervolgens soepel door het sollicitatieproces te begeleiden. Daarnaast wisselen werknemers immers gemakkelijk van baan als ze zich niet helemaal op hun plek voelen. Daarom wilde Vitalis een recruitmentplatform dat naadloos aansluit op hun merkidentiteit: 'Werk doen dat gelukkig maakt’. Dat geluk zit ‘m het levensgeluk van de ouderen, maar ook in het werkgeluk van de werknemers. 

vacatures vitalis

Onze aanpak.

Laagdrempelig solliciteren

Bij het ontwikkelen van een recruitment platform is laagdrempeligheid van essentieel belang. Dit stelt gebruikers in staat om snel te ontdekken of een bedrijf of vacature daadwerkelijk bij hen past! Daarom streven wij ernaar om elk platform op maat te ontwikkelen, perfect afgestemd op de behoeften van onze klanten. Voor Vitalis hebben we bijvoorbeeld specifieke functionaliteiten toegevoegd waardoor het eenvoudig is om vragen te stellen via kanalen zoals WhatsApp en e-mail, evenals een gebruiksvriendelijk formulier dat naadloos integreert met AFAS. Op deze manier worden bepaalde drempels, zoals het moeten versturen van een CV, weggenomen en wordt een toegankelijk platform gecreëerd!

Bekijk onze volledige aanpak hier
afbeelding

Slim adoptief platform

Bij Vitalis stuitte men op een uitdaging: er werden gelijke vacatures aangeboden voor 23 verschillende locaties. Om dit probleem aan te pakken, is er uitgebreid gebruik gemaakt van segmentatie. Hierbij is er gewerkt met het CMS-systeem Prepr, waardoor we out-of-the-box segmentatie en geavanceerde technologie konden implementeren die perfect aansluiten bij de strategie. Op deze manier wordt het platform als het ware op maat gemaakt voor de gebruiker, gebaseerd op hun ingevulde voorkeuren.

Zo krijgt elke bezoeker een gepersonaliseerde ervaring: van inspirerende verhalen van medewerkers tot aanbevolen vacatures, alles wordt op maat gemaakt. Zo zal een student op zoek naar een relevante stage een andere selectie te zien krijgen dan een ervaren verpleegkundige op zoek naar een nieuwe uitdaging.


Bekijk de Prepr case!
segmentatie vitalis

Het resultaat.

Het nieuwe werkenbij platform van Vitalis zorgt voor een makkelijk gebruik en toegankelijkheid van de website. Dit door een duidelijke structuur, gebruiksvriendelijkheid, een goede segmentatie en een zowel esthetisch als duidelijk design. Op deze manier is Vitalis veel beter in staat het werkgeversmerk over te brengen. Ook is er een belangrijke functionaliteit genaamd ‘matchmaker’ toegevoegd. De ‘matchmaker’ is ontworpen om werkzoekenden moeiteloos te leiden naar vacatures die perfect bij hen passen. Door middel van een reeks gerichte vragen over hun voorkeuren en vereisten, krijgen ze binnen 1 minuut een helder beeld of Vitalis een passende baan voor hen heeft.

Met het overzichtelijke en onderscheidende vacatureplatform is Vitalis nu helemaal klaar voor de digitale toekomst. En dát draagt weer bij aan de doelstelling van Vitalis: 'Werk doen dat gelukkig maakt!'

De matchmaker applicatie heeft geleid tot een verdubbeling van sollicitanten en vacatures, die nu maar liefst 46% sneller worden vervuld. Bovendien is de gemiddelde tijd die gebruikers op de Vitalis websites doorbrengen gestegen met een indrukwekkende 47%, dankzij de verbeterde informatiestructuur die de gebruikerservaring aanzienlijk heeft verbeterd. Het resultaat is dus precies zoals wij het willen zien; groots.

Samenwerkingontwikkeling.

Bij Good News vinden we het belangrijk dat we de verschillende doelgroepen en de klant echt begrijpen. Zo begint en ontstaat er een nauwe samenwerking waarbij de klant betrokken wordt in het gehele proces. Ook vinden we resultaat behalen belangrijk, daarom implementeren we bij de ontwikkeling van onze nieuwe platformen slimme meettechnieken om resultaten te monitoren. Na de lancering blijven we het platform voortdurend verbeteren en aanpassen.

We hechten veel waarde aan feedback van stakeholders, bezoekers, medewerkers en HR, die we zorgvuldig verzamelen en indien nodig integreren.

samenwerking

Voor Vitalis hebben we niet één, maar twee platformen mogen ontwikkelen! Om dit mogelijk te maken, hebben we gekozen voor een headless multi-site opzet, waardoor beide platformen eenvoudig te beheren zijn vanuit één centrale locatie. Dat maakt het beheer wel zo gemakkelijk!

Ben je benieuwd hoe we het diverse zorglandschap van Vitalis toegankelijk en gestructureerd hebben gemaakt?

Bekijk hier de case!
kunst van gelukkig ouder worden

Samen gaan we voor Good News.

Heb je een uitdaging in digital health? Of wil je sparren over een idee wat je hebt. Neem contact op met Chris.

Foto van Chris
Contact! Let's talk!