Vitalis.nl

Een gebruiksvriendelijk platform voor elke generatie. Met een scherp oog voor veiligheid, betrouwbaarheid en toegankelijkheid. Zo maken we zorg ‘accessible’, voor iedereen.

Bekijk de website.

Samen met Vitalis ontwikkelden wij Vitalis.nl, een platform dat ouderen en hun netwerk helpt om erachter te komen of Vitalis voor hen dé plek is om gelukkig ouder te worden. Het ontwikkelde platform scoort ontzettend hoog op toegankelijkheid! Hoe wij dit hebben gedaan? ↓

Vitalis.

De kunst van gelukkig ouder worden

Verspreid over 23 locaties, biedt Vitalis professionele ondersteuning op het gebied van welzijn, zorg en huisvesting gedurende alle levensfasen van het ouder worden. Hun voornaamste doel is om de oudere een gevoel van betekenis te geven, plezier te laten beleven en bovenal om hen samen te brengen. Elke dag werken ze aan het versterken van hun merkidentiteit, met als kernwaarde: ‘de kunst van gelukkig ouder worden’.

De vraag.

Een innoverend en gebruiksvriendelijk platform

Met een breed aanbod in alle fasen van het ouder worden, variërend van ondersteuning bij Parkinson tot aan het vinden van een zinvolle daginvulling, het omgaan met veranderende zorgbehoeften of het zoeken naar een geschikte plek voor ouders, wilde Vitalis voor elke bezoeker een beter beeld creëren van wat zij kunnen betekenen.

Zo ontstond de uitdaging: hoe kunnen we zorgen voor een heldere en gestructureerde benadering van het platform van Vitalis, wat voor elke leeftijdsgroep begrijpelijk is? Deze uitdaging gingen wij bij Good News natuurlijk maar al te graag aan!

Vitalis corporate case homepagina

Onze aanpak.

Zorg voor iedereen 'accessible'

Bij het creëren van een platform binnen de zorgsector komen talloze uitdagingen om de hoek kijken. Gelukkig beschikken we bij Good News over meer dan 24 jaar aan expertise in het ontwikkelen van digitale platformen voor deze sector! Samen met Vitalis hebben we zorgvuldig de stappen van onze strategie doorlopen om een doordacht digitaal platform te creëren. Dit omvatte het opstellen van een business model canvas en een value proposition canvas om de organisatie en doelgroepen grondig te analyseren.

Door middel van verschillende sessies en workshops hebben we een digitale ambitie vastgesteld, die als leidraad dient in het verdere ontwerp- en ontwikkelingstraject. Deze ambitie geeft ook inzicht in de belangrijkste componenten en interacties op het platform, waardoor we de prestaties kunnen monitoren en gezamenlijke doelstellingen kunnen behalen. Op deze manier hebben we ons diepgaand kunnen verdiepen in het complexe landschap van de zorgsector.

Bekijk onze volledige aanpak hier
Vitalis foto zorg

Accessibility by design

Bij Good News hanteren we het principe  'accessibility by design' als onze leidraad. Dit betekent dat onze platformen digitaal toegankelijk zijn voor alle leeftijdsgroepen, waardoor zorg voor iedereen toegankelijk wordt gemaakt. We volgen de WCAG-richtlijnen, wat resulteert in kenmerken zoals aanpasbare lettergroottes, grotere knoppen en meertalige ondersteuning. Deze onderdelen testen we tot het maximale. Zo hebben onze front-enders nauw samengewerkt met Weekend Agency die betrokken was bij de doorvertaling van de nieuwe merk identiteit van Vitalis tot een empatisch design. Op deze manier wordt niemand uitgesloten, aangezien het cruciaal is dat het platform toegankelijk is voor alle doelgroepen. Van de ouderen zelf tot hun netwerk.

Visual toegankelikheid en WCAG scores

Digitaal toegankelijk

Met speciaal ontworpen functies zoals grotere knoppen en een snelmenu met de belangrijkste onderdelen van het platform, biedt eenvoudige navigatie geïnspireerd door de senior telefoon gebruiksgemak. Dit stelt senioren in staat om gemakkelijk te navigeren, informatie te vinden en hulp te zoeken wanneer dat nodig is. Op deze manier bevordert het platform onafhankelijkheid en zelfvertrouwen, waardoor ouderen kunnen blijven deelnemen aan het moderne digitale tijdperk zonder zich overweldigd te voelen door complexe technologieën.

snelmenu Vitalis

Veiligheid  waarborging

Bij een zorgplatform staat de veiligheid en bescherming van gegevens centraal. Daarom zijn wij trots op onze ISO27001-certificering en leggen we naast toegankelijkheid ook de nadruk op 'Security By Design'. Dit betekent dat je erop kunt vertrouwen dat de gegevens van al je bezoekers volledig veilig zijn bij ons. Zo hebben we onder andere een speciaal verwijsformulier ontwikkeld voor zorgprofessionals waardoor de overdracht van client informatie op een efficiënte, gebruiksvriendelijke en makkelijke manier verloopt.

WCAG 2.1
Digitale toegankelijkheid
Vitalis stijlblad toegankelijkheid, WCAG 2.1 en ISO 27001
ISO 27001
Security by design

Het resultaat.

Het nieuwe platform voor Vitalis zorgde voor veel Good News! Door de grote focus op toegankelijkheid, heeft het platform een indrukwekkende toegankelijkheid scoreDit betekent dat informatie en passende zorg nu helderder beschikbaar zijn voor alle doelgroepen, van de bewoners in de verzorgingstehuizen tot hun naasten. Hierbij is er gewerkt met het CMS-systeem Prepr, waardoor we out-of-the-box segmentatie en geavanceerde technologie konden implementeren die perfect aansluiten bij de strategie. Door het toevoegen van een geavanceerde zoekfunctie, is het vinden van de juiste informatie nog makkelijker gemaakt, waardoor elke doelgroep snel de juiste gegevens kan vinden. Dit draagt weer bij aan de gebruiksvriendelijkheid en heldere informatieverstrekking, wat erg belangrijk is voor Vitalis. Door de aandacht voor een optimale bijdrage aan toekomstbestendigheid, is het platform nu volledig klaar om de uitdagingen van deze tijd aan te gaan!

Met een overzichtelijk en onderscheidend corporate platform is Vitalis nu klaar voor de digitale toekomst. En dát draagt weer bij aan de belangrijkste doelstelling van Vitalis: de kunst van gelukkig ouder worden.

Bekijk hier de case van Prepr!
eindresultaat website

Samenwerking ontwikkeling.

Bij Good News geloven wij in ondersteuning en het behalen van doelstellingen in elke fase van de samenwerking. Zo zetten wij continu stappen in het leren begrijpen van de verschillende doelgroepen, maar ook in het begrijpen van de klant zelf. Dit resulteert in een nauwe samenwerking waarbij de klant actief betrokken wordt bij het volledige proces.

Bij de ontwikkeling van onze platformen wordt rekening gehouden met de implementatie van slimme doormeet-technieken. Samen blijven we de platformen na de lancering voortdurend ontwikkelen en verbeteren door middel van gepersonaliseerde dashboards. Feedback van stakeholders, bezoekers, medewerkers en HR wordt zorgvuldig verzameld en indien nodig geïmplementeerd.

Om de visie van "de kunst van gelukkig ouder worden" vandaag, morgen en in de toekomst te kunnen handhaven, is Vitalis voortdurend op zoek naar diverse talenten in verschillende gebieden. Het aantrekken en behouden van personeel in de zorgsector vergt aanzienlijke inspanningen van organisaties zoals Vitalis. Daarom hebben we een speciaal platform voor werken bij Vitalis opgezet, wat nu al twee keer zoveel sollicitaties oplevert als voorheen. Om dit mogelijk te maken, hebben we gekozen voor een headless multi-site opzet, waardoor beide platformen eenvoudig te beheren zijn vanuit één centrale locatie. Dat maakt het beheer wel zo gemakkelijk!

Benieuwd hoe we dit hebben bereikt?
Bekijk hier de case
Werkenbij website Vitalis Matchmaker

Samen gaan we voor Good News.

Heb je een uitdaging in digital health? Of wil je sparren over een idee wat je hebt. Neem contact op met Rob.

Foto van Rob.
Contact! Let's talk!